És clar que les tecnologies de la informació i la comunicació no són una moda passatgera, sinó que han arribat per a romandre-s'hi i, cada vegada més, estan presents i són imprescindibles en la nostra vida, com ara ho són les nostres ulleres, la nostra rentadora o el televisor.
Alguna vegada heu tornat a casa després d'adonar-vos que porteu la samarreta arrugada?
I tanmateix, quantes vegades heu tornat per a agafar el mòbil hi oblidat?
Poc importa eixir al carrer amb la roba sense planxar si portem el mòbil a la butxaca, veritat?; tanmateix ni parlar d'eixir tots mudats però sense mòbil, però que ni parlar-ne!
Amb les TIC podem cercar i obtindre informació en un clic, comunicar-nos amb tots en qualsevol lloc del món amb immediatesa i simultàniament, treballar des de casa, ser persones més autònomes,... però és clar que també presenten inconvenients com ara que aïllen les persones, que sempre estàs localitzat, creen dependència,...
És clar que de qualsevol tema podem traure pros i contres i les noves tecnologies, com altres tantes coses, s'han d'utilitzar amb mesura marcant-nos uns límits alhora de fer-les servir.
I a l'aula? Què passa amb les TIC i les TAC a l'aula?
Les TIC en educació estan produint canvis en els rols dels docents perquè estan canviant el disseny i desenvolupament del currículum.
Encara que l'arribada de les noves tecnologies de la informació i la comunicació no ha començat ara, tampoc podem dir que s'haja avançat molt en la integració d'aquest fenomen a les aules. Actualment el tractament de la informació i la competència digital és ja una necessitat educativa i una demanda social per això els currículums educatius inclouen explícitament el domini de les TIC i sol·liciten de nosaltres no només que fem ús d'eines informàtiques, sinó que mostrem al nostre alumnat tot el món de possibilitats que aquests nous espais virtuals posen a l'abast.
És missió nostra aleshores intervenir per a fer-los veure la utilitat d'unes eines que actualment són absolutament transcendentals en el món acadèmic i laboral; hem d'usar la tecnologia per a ensenyar i aprendre a usar la tecnologia amb la finalitat d'aconseguir els mateixos objectius educatius que fa uns anys s'aconseguien sense noves tecnologies, malgrat què no som professionals de la informàtica i molt menys, professors de la matèria.
I aquesta tasca no sembla prou difícil per una qüestió d'actitud: l'alumnat relaciona els ordinadors amb tasques lúdiques i aquesta és una de les raons per les quals s'hi aproximen a les TIC amb plaer.
Així doncs, aquest blog és el resultat de fer servir les TIC per a aprendre amb les TAC i d'aquesta idea...
Tic Tac, Tic Tac... ¡Blog!
Espere que us siga d'ajuda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada